Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

Λόγος και Αντίλογος Τεύχος 10


Ο ΦΟΒΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, 
Ο ΛΑΟΣ Ο ΚΑΘΗΜΕΝΟΣ ΕΝ ΣΚΟΤΕΙ ΚΑΙ 
ΣΚΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ
 π. Ιωνάς Μούρτος                                                                                                                                                                                       Τεύχος 10
 
     Ζώντας στην Ταϊβάν στο ξεκίνημα της ορθόδοξης 
εκκλησίας, η αγάπη μου για τους Κινέζους έγινε 
μεγαλύτερη. Βέβαια είχε αρχίσει από τα φοιτητικά χρόνια 
και τώρα έδωσε η χάρη του Θεού να βρίσκομαι εδώ να
τελώ την Θεία Λειτουργία και έτσι η χάρη και η αγάπη 
του Θεού να γίνονται αισθητά στην Ταϊβάν.

      
                                                                                                                                                                                               
Η ΓΕΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ 
ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ
Γ.Κ.Τσέντος                                                                                                                                                                                                 Τεύχος 10
 
      Ἡ πρόσφατη κινηματογραφική ταινία μέ θέμα τή 
φιλόσοφο  Ὑπατία καί τήν ἀποτρόπαια δολοφονία της
στήν Ἀλεξάνδρεια Agora, παραγωγή   2009 καί ἔναρξη 
προβολῆς στήν Ἑλλάδα 28 Ἰανουαρίου 2010, ταινία τοῦ
Alejandro Amenábar μέ μιά ἐξαιρετική Rachel Weisz
στόν πρωταγωνιστικό ρόλο γέννησε σέ πολλούς
πολλά καί καίρια ἐρωτήματα: Ποιά εἶναι αὐτή ἡ 
Ὑπατία; Τί εἶναι πάλι αὐτή ἡ νέα ἐπίθεση  ἐνάντια 
στήν Ἐκκλησία; - νέα ἐπίθεση, καθώς φαίνεται σέ
πολλούς, ἀλλά βεβαίως κινούμενη φανερά πάνω 
στό παλαιό, δοκιμασμένο μοτίβο: τό μοτίβο τοῦ
γκρεμίσματος τῶν μύθων τοῦ Χριστιανισμοῦ, τό 
μοτίβο τῆς ἀποκάλυψης τῆς ἐπιμελῶς κρυμμένης 
 γιά πολλούς αἰῶνες ἀλήθειας ...

Από: Περ. "ΑΚΤΙΝΕΣ" Μάιος 2010, αρ. 711                                                  


ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΥΝΙΔΑΡΟΥ ΜΙΑ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΔΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ
Ι. Τουμπακάρης                                                                                                                                                                                 Τεύχος 10

    Μετά τήν ἀποτυχία τῆς γνωστῆς ὡς Ὀρλωφικά
ἐξέγερσης τοῦ 1770 καί τήν καταστολή τοῦ
ἐπαναστατικοῦ κινήματος τῶν Σφακιανῶν 
ὑπό τόν Δασκαλογιάννη μέ τό μαρτυρικό 
τέλος τοῦ πρωταγωνιστῆ του, οἱ Ἕλληνες, σέ 
κάθε γωνιά τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας, βίωναν 
ἕνα καθεστώς πλήρους ἀνασφάλειας. Τήν ἐποχή 
αὐτή, ἐπίσης, βρισκόταν σέ ἐξέλιξη ἡ λεγόμενη  
ἔρις τῶν κολλύβωνἡ ὁποία, ἀπό τό 1754, ἔτος
κατά τό ὁποῖο ἐκδηλώθηκε, δημιοῦργουσε σοβαρή
ἀναταραχή στούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας καί 
ἐξανάγκασε μερίδα μοναχῶν νά ἀναχωρήσουν ἀπ᾿ τίς 
μονές τῆς μετανοίας των στό Ἅγιον Ὄρος καί νά 
διασπαροῦν σ᾿ ὁλόκληρον τόν Ἑλλαδικό χῶρο
καί τά νησιά τοῦ Ἀρχιπελάγους.  

Συνέχεια:    Μέρος 1ο ...,     Μέρος 2ο ...,      
Μέρος 3ο ...,     Σχέδια-Εἰκόνες ...
  ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ Β΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΜΕ 
ΘΕΜΑ "Η ΝΑΞΟΣ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ" 
ΧΑΛΚΙ 4-7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1997                                                                                                                                                                                                      
Ἑκατό χρόνια ἀπό τήν κοίμηση τοῦ Ἀλέξανδρου Παπαδιαμάντη,
ἑκατόν ἐξῆντα ἀπό τή γέννησή του

Η ΑΣΥΝΕΙΔΟΣ ΜΗΤΡΙΚΗ «ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» 

ΣΤΟΝ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

 Σοφία Δ. Κανταράκη                                                                                                                                                               Τεύχος 10

......λέγουν ότι οι κατάρες εκείνων των γυναικών
πιάνουν, αίτινες σπανίως καταρώνται ... 
     Ο Παπαδιαμάντης προβάλλει μέσα από τον τόπο 
της καθ 'ημάς ανατολής. Γι' αυτό και καταθέτει μια
ζωντανή εμπειρία και αλήθεια ζωής. Είναι κομμάτι
δικό μας, κομμάτι κάθε οικογένειας και κάθε κοινωνίας.
Την τέχνη του, όπως είπε και ο καθ. κ. Δημητρακόπουλος 
σε ημερίδα για τον πεζογράφο, δεν πρέπει να 
προσπαθούμε να την καταλάβουμε αλλά να
την αισθανθούμε. Το μεγαλείο του λόγου του δεν 
κρύβεται μόνο στο ερωτικό, πολιτικό, κοινωνικό 
κύτταρο που μπορεί να συνθέτει τον κόσμο 
του, αλλά και στα στοιχεία εκείνα, που υποσυνείδητα 
αφήνουμε αχαρακτήριστα, ακατανόητα και συχνά τα
προσπερνάμε. Τέτοιας απόχρωσης είναι το θέμα με
τις αρές και βλαστήμιες που εκτοξεύονται περιέργως
από μητρικά χείλη προς το ίδιο τους το αίμα.

Συνέχεια ... 
Αναρτήθηκε και στη διεύθυνση: 
  http://errosotamala.blogspot.com/2011/03/blog-post_13.html
                                                                                                                                                                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου